środa, 7 lutego 2018

PO GODZINACH... Jak odnowić starą komodę...?

☺     Kobieta zmienną jest... Dlatego i ja od czasu do czasu potrzebuję zmian, mogą być to tylko zmiany kosmetyczne, ale zawsze to coś...

Czytałam jakiś czas temu o odnawianiu mebli i postanowiłam spróbować swoich sił i w tym temacie.
Najtrudniejszy okazał się z tego wszystkiego wybór farby - jest ich całe mnóstwo, ale u mnie najlepiej sprawdziła się farba akrylowa, jednego ze znanych producentów kliknij tu .

     Ważne: producenci  informują, że farby akrylowe można rozcieńczać wodą - nie róbcie tego, bo ilość warstw jakie będziecie musieli położyć będzie dużo większa. 

Rzecz równie ważna to odpowiednie przygotowanie podłoża - dokładne oczyszczenie powierzchni. Najlepiej dokładnie umyć mebel - producenci farby zalecają również zmatowienie powierzchni, czego ja nie robiłam i wydaje mi się, że bez żadnej szkody, bo farba i tak pięknie przyjęła...

przed.... 


w trakcie...








I NARESZCIE! GOTOWE!!!





Generalnie jednak malowanie wyszło ok, mnie i mojej Ani bardzo się podoba.

A tu moje rady:
- malując meble pamiętajcie o demontażu uchwytów, drzwiczek, itp., 
- malujcie wałkiem, a tylko drobne elementy małym pędzelkiem - inaczej warstwa farby będzie miała widoczne ślady po pędzelku
- nie rozcieńczajcie farby,
- warstwy farby powinny być równomiernie rozprowadzone, zbyt dużo farby na wałku spowoduje robienie się zacieków,
- kolejne warstwy nakładajcie po wyschnięciu poprzedniej (zalecany czas zawsze podaje  producent).

     Żeby powierzchnia była bardziej trwała proponuję dodatkowo elementy najbardziej narażone na uszkodzenie (np. blat) pokryć lakierem akrylowym oczywiście bezbarwnym. 

      Mam jeszcze w planach odnowienie w taki sam sposób biurka, które jest z dużo ciemniejszej płyty.
                                             Efekty na pewno Wam pokażę....



Niestety już tak mam, że masę rzeczy lubię robić sama - raz z dobrym skutkiem, raz gorszym ale muszę Wam powiedzieć, że sprawia mi to niesamowitą frajdę.
Więc jeśli macie jakiś fajny mebel - nie pozbywajcie się go, takie odświeżenie da mu nowe życie a przy tym zaoszczędzicie trochę pieniędzy😊
Powodzenia!




Przeczytaj również:
Po godzinach... odnawiamy biurko












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Żurawkowo...

WIOSNA/LATO 2019

...